środa, 29 czerwca 2011

,,Randki z Piekła" Kim Harrison, Kelley Armstrong, Lori Handeland, Lynsay Sands



Autorki: Kim Harrison, Kelley Armstrong, Lori Handeland, Lynsay Sands
Tytuł: Antologia-,, Randki z Piekła”
Ilość Stron: 463
Wydawnictwo: Amber

Nigdy nie ciągnęły mnie zbiory opowiadań. Jednakże podczas przeszukiwania księgarni trafiłam na ,,Randki z Piekła” w okazyjnej cenie. Po bliższym przyjrzeniu zauważyłam, że znajduje się w niej opowiadanie o Ivy Tamwood, znanej wampirzycy z ,,Przynieście mi głowę wiedźmy” Kim Harrison. To skutecznie mnie zachęciło do kupna i obrałam kierunek-kasa.

,,Nieumarli w Ogrodzie Dobra i Zła” Kim Harrison
,,Nieumarli w Ogrodzie Dobra i Zła” jest opowiadaniem mającym miejsce przed wydarzeniami z ,,Przynieście mi Głowę Wiedźmy”. Główną bohaterka jest wampirzyca Ivy, która zmaga się z męczącą rządzą krwi, a także dziwnym zainteresowaniem jej przełożonego. Jest to najlepsze opowiadanie w całym zbiorze. Cieszę się, że mogłam jeszcze lepiej poznać Ivy jak i Kistena, moją drugą ulubioną postać z powieści Kim Harrison. Opowiadanie jest bardzo ciekawe, i nie mogę mu nic zarzucić. Autorka miała bardzo interesujący pomysł i w dobry sposób przelała go na papier.

,,W Objęciach Chaosu” Kelley Armstrong
Poznajcie Hope, półdemona, chodzący czujnik chaosu. Dziewczyna pakuje się w nie lada kłopot. Na bankiecie w muzeum trafia na złodzieja, który nie jest człowiekiem.  Od razu rusza do akcji. Okazuje się, że złodziej jest wilkołakiem, a jej pracodawca wrogiem. I co wtedy zrobi? Jest to trzecie najlepsze opowiadanie w całym zbiorze, jak i najlepszy twór Kelley Armstrong. Bohaterowie są intrygujący, nie ma bezmyślności, nudy, akcja pędzi, nie pozwalając się oderwać od czytania. Z ogromną chęcią przeczytałabym ciąg dalszy.

,,Randka z Nieboszczykiem” Lori Handeland
Kit, książkoholiczka, umawia się na randkę z Erickiem, poznanym przez portal Radkowy. Po godzinie rozmów proponuje on wizytę w jej domu. Ona zdziwiona godzi się. Jednakże już w drodze zaczyna się do niej dobierać .Okazuje się on bardzo niebezpiecznym demonem. Z opresji ratuje ją nieznajomy Chaves, meksykanin, samotny łowca demonów, który pomaga dowiedzieć się jej kto na nią poluje i czego od niej chce. Lori Handeland… Nic mi nie mówi to nazwisko. Więc zwróciłam się o pomoc do ‘’Wujka Google”. Dowiedziałam się, że jest ona pisarką, której żadna powieść nie ukazała się w Polsce. Ale wracając do opowiadania. Bardzo dobre opowiadanie, lepsze od poprzedniego. Polubiłam Chaveza i trochę(nie wiem dlaczego) przypominał mi Setha z ,,Królowej Lata”. Z chęcią przeczytałabym jego kontynuację.

,,Metamorfoza” Lynsay Sands
Clarie wraz z Kyle’m(w którym jest zakochana) i Johnem pracują nad destabilizatorem molekularnym, który ma pozwalać człowiekowi zmieniać kolor skóry. Przez Johna Clarie zostaje napromieniowana i przerażony Kyle zabiera ją do siebie do domu. Tam, wraz swoją najlepszą przyjaciółką, jak i siostrą Kyle’a, Jill odkrywają, że Clarie może zamieniać się w dowolnego człowieka ze zdjęcia. Jill wplątuje Clarie w podwójną randkę, czyli z Kyle’m pod swoją postacią( z tego się cieszy) i z Jill pod postacią gwiazdora kina(a z tego nie). Wynikają z tego śmieszne sytuacje. Lynsay Sands..Kto to? Czyli znów o pomoc musiałam się zwrócić do ‘’Wujka Google”. Lynsay Sands jest także autorką, której książki nie ukazały się w Polsce. Opowiadanie było średnie, tzn. nie wciągnęło mnie. Pomysł był ciekawy, ale zabrakło napięcia, czyniąc opowiadanie najgorszym w całym zbiorze.

Nie żałuję, że kupiłam ,,Randki z Piekła”, choć, gdyby nie były w promocji, nie zrobiłabym tego. Bynajmniej miło spędziłam przy nich czas, i jeśli chcecie się odprężyć przy mało wymagającej pozycji, ta właśnie taka jest.

6 komentarzy:

  1. Może gdyby nie fakt, że to opowiadania, to bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety opowiadania nie są moją ulubioną formą ale pewnie gdybym zobaczyła coś ciekawego w promocyjnej cenie też bym kupiła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję czytać już opowiadania tego typu, więc postaram się przeczytać i te :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za krótkimi formami, ale w sumie... Może jednak spróbuję, bo tematyka kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach przeczytanie, ale chyba nie pokuszę się o swój egzemplarz, chyba, że znajdę gdzieś w promocji, tak jak Ty. Czasami takie zbiory opowiadań są bardzo fajne, szczególnie na letnie dni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem, ale mnie jakoś nie podchodzi pod gust. Może sięgnę po ten zbiór, jak będzie mi się nudziło, ale mam przeczucie, że mnie to nie wciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...