piątek, 22 lipca 2011

,,Na psa urok" Kevin Hearne


Autor: Kevin Hearne
Tytuł: ,,Na psa urok"
Ilość stron: 293
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS

Druidzi nie muszą mieć długich, białych bród i włosów. W ogóle nie muszą się wyróżniać spośród innych. Nie noszą białych szat, nie widać na ich twarzy starości. Noszą tatuaże, co upodabnia ich do rockowych gwiazd. Niekoniecznie muszą tylko bronić. Zdarza im się ‘skopać komuś tyłek’. Skąd to wiem? Ze wspaniałej powieści ,,Na psa urok” autorstwa Kevina Hearne’a, nauczyciela angielskiego, mieszkającego w Arizonie.

Atticus, zawsze pytany o wiek mamrocze ,,21”. Wszyscy myślą, że ma 21 lat. Ale to nie prawda. Atticus O’Sullivan żyje już 21 wieków i jest ostatnim żywym druidem. Ma rude, kręcone rude włosy i kozią bródkę. Jego ramiona zdobią celtyckie tatuaże łączące go z ziemią. Od dwóch tysięcy lat ucieka przed celtyckim bogiem miłości. Tak. Bogiem Miłości. Takowy bóg uważa, że ostatni druid ma coś, co do niego na leży. Prawda jest taka, że Atticus ma ten miecz, ale nie należy on do Aenghususa Óga. Tak więc ukrywa się przed bogiem, chcącym go zabić. A ataki zdarzają się coraz częściej. Zanosi się na poważne kłopoty…

,,Na psa urok” jest pierwszym tomem ,,Kronik Żelaznego Druida”. Książka jest a jakże udanym debiutem autora. Sam pomysł jest oryginalny(nie spotkałam się jeszcze z druidami w literaturze) i przedstawia druidów w zupełnie innym świetle. W potyczkach z wrogiem towarzyszą Atticusowi barwne postaci- gadający wilczarz irlandzki, wataha wilkołaków-wikingów, piękna barmanka opętana przez hinduską wiedźmę, wampir-prawnik i polskie wiedźmy. Pojawiają się także Flidias, Brighid i Morrigan- bardzo potężne boginie, które pomagają Atticusowi uniknąć śmierci.

Wszystko jest bardzo interesująco opisane, co powoduje, że książka wciąga od pierwszej strony. Narracja jest prowadzona przez samego druida, dzięki czemu można zrozumieć jego punkt widzenia. Zawiera naprawdę ogromną dawkę humoru, co spowodowało, że musiałam tłumić ataki śmiechu. Już nie pamiętam, kiedy czytałam tak śmieszną powieść.  Wszystko jest bardzo dopracowane, co powoduje, że książkę się naprawdę miło czyta. Wszystko jest przeplatanką mitu i współczesności czyniąc powieść jeszcze ciekawszą
.
Bohaterowie są naprawdę wspaniali i jak można ich nie lubić? Moim ulubionym jest oczywiście Atticus. Jest arogancki, ironiczny, ale za razem śmieszny i ciekawy. I nie zachowuje się przestarzale tylko idzie z duchem czasu. Ma dwóch prawników gotowych pomóc mu w wyjściu z opresji. Jeden jest wilkołakiem i pomaga mu w dzień, a drugi wampirem by pomóc mu w nocy. Oczywiście są sowicie wynagradzani-pieniędzmi i krwią. Z bogiń bardzo polubiłam Morrigan -boginię śmierci, która pomaga Atticusowi z chęcią zemsty na bogu miłości. Moją uwagę przykuł jeszcze Oberon, ogromny pies Atticusa, gotowy mu pomóc w każdym momencie. Pies ma dziwne marzenia, mianowicie chce posiadać harem czarnych pudliczek. Uśmiałam się do łez, gdy autor o tym wspomniał.

,,Na psa urok” jest wspaniałą książką Urban fantasy i jak dla mnie, jest na poziomie ,,Hyperversum”, innej wspaniałej książki fantastycznej. Nie da się jej polecić danej grupie czytelników, ponieważ spodoba się każdemu. Zachęca dużą dawką humoru, a także dynamiką wydarzeń i intrygującymi bohaterami. Jak najbardziej wam polecam i stawiam 6/6. Z niecierpliwością czekam na premierę ,,Raz wiedźmie śmierć”, czyli kontynuacji  ,,Na psa urok”, mającej ukazać się już niedługo, 2 sierpnia.

Egzeplarz recenzencki otrzymałam od Domu Wydawniczego REBIS. Dziękuję serdecznie!:)


8 komentarzy:

  1. Zapowiada się całkiem ciekawie. Jeśli tylko inne zobowiązania pozwolą przeczytam w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, kolejna pozytywna recenzja :D Ale mnie kusicie tą książką! Już czuję, że polubię głównego bohatera, bo z tego jak go opisałaś wynika, że jest właśnie takim typem, o których lubię czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak usłyszałam tytuł, to myślałam, że to książka o psie. :P Widziałam nawet taki film xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka jest wspaniała ! :D Cieszę się, że i tobie się spodobała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak Ty to robisz, że czytasz tak szybko?! Ach, gdybym ja tak umiała! :( A nie umiem. :( A "Na psa urok" już czeka. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam już o niej na innych blogach i widzę, że zyskuje pozytywne recenzje ;) Z chęcią sięgnę i zobaczę, czy i ja odnajdę w niej coś, co mnie przyciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na całe szczęście niedługo ja dopadnę :D
    Nie mogę się doczekać, chociaż szkoda, że nie ma tam żadnego wątku romantycznego ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...