niedziela, 7 lipca 2013

Melissa Marr, Opiekunka grobów

W niezwykle spokojnym miasteczku Claysville dochodzi do brutalnego morderstwa. Maylene Barrow, kobieta pielęgnująca wszystkie cmenyarze w mieście, zostaje znaleziona we własnej kuchni w kałuży krwi. Ale szeryf nie przeprowadza śledztwa. Do Claysville przybywa Rebeka, przybrana wnuczka Maylene. Z lotniska odbiera ją Bron, syn przedsiębiorcy pogrzebowego, zakochany w niej bez pamięci. Obydwoje mają za sobą osiem lat życia poza miasteczkiem, unikania siebie i rozmów o wzajemnej miłości, obydwoje też odczuwają niezrozumiałą ulgę, wkraczając w granice Claysville. Zdarzają się kolejne brutalne napaści. Rebeka i Byron zaczynają odkrywać, że ich miasteczko rządzone jest w myśl niezwykłych zasad, a im obojgu dziedzicznie przypadają wyjątkowe funkcje, zapisane w dziwacznym kontrakcie sprzed 300 lat. Ona musi przejąć po zmarłej babci funkcję Opiekunki Grobów, a on – po ojcu – rolę Grabarza i jej opiekuna. Spokój i bezpieczeństwo Claysville zależą od tego, czy ta para wypełni swe role starannie.
Powyższy opis przedstawia prawie całą historię. Tak się nie powinno robić. Celem takiego tekstu jest zachęcenie i zaciekawienie czytelnika, żeby dowiedział się czegoś więcej i z niecierpliwością sięgnął po powieść, by znaleźć odpowiedzi i rozwiązanie intrygi uknutej przez autora. Niestety w przypadku Opiekunki Grobów te parę linijek wystarczy w zupełności, bo w trakcie lektury dowiemy się niewiele więcej, a i niekoniecznie uznamy ten czas za pożytecznie wykorzystany.

7 komentarzy:

  1. Całkiem niedawno miałam okazję czytać "Opiekunkę Grobów" i nie powiem, całkiem ciekawa historia. Nowe spojrzenie na ten "drugi świat", co akurat mi się podobało :) Jestem ciekawa innych książek autorki, a zwłaszcza jej serii o mrocznych wróżkach :)
    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek
    http://magicznyswiatksiazki.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak nie miałam tej książki w planie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki Marr więc nie tracę nadziei, ze mi się może spodobać

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię kiedy opis na okładce aż tyle zdradza - książkę mam więc przekonam się w trakcie lektury jak to dla mnie będzie wpływało na całość. Szkoda, że to nie jest jednak z tych perełek ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem jej ciekawa, ale z przeczytaniem to ja jednak sobie zaczekam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam już kilka recenzji tej książki. Sama nie wiem co o niej sądzić, dlatego postanowiłam ostatecznie, że ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię kryminały, więc sięgnę po tą książkę :)
    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...